preskoči na sadržaj

Osnovna škola Tina Ujevića Šibenik

MOBILNOST UČENIKA, BISTRITA, RUMUNJSKA, 21.5.-25.5.2018.

PONEDJELJAK, 21.5.

 

Nakon ceremonije otvaranja Learning Session-a učenicima je predstavljena prva aktivnost: PHOTO HUNTING. Naime, učenici će svakog dana morati fotografirati ključne trenutke/pojmove učenja, a zadnjeg će dana svaka zemlja izraditi elektronski katalog fotografija s mobilnosti.

Na slijedećoj smo radionici slušali Priču triju vrata, u kojoj smo morali identificirati moralne poruke i slikovno ih prezentirati.

Popodne smo reciklirali stare marame i od njih izrađivali torbice metodom Eco-Furoshiki. Druga je grupa od smjese starog papira otopljenog u vodi izrađivala slike sa suhim cvijećem.

Posjetili smo i srednjovjekovni centar grada, slušali o starom načinu života, tipičnim obrtima i običajima te o povijesti grada.

  

 

UTORAK, 22.5.

 

Sudjelovali smo u interdisciplinarnoj radionici o 2 Nacionalna parka u okolici Bistrite: Rodnei i Calimani Mountains. Učenici su u grupama radili prezentacijeo njihovim geografskim obilježjima, zaštićenim vrstama, ekološkim problemima i utjecaju turizma. Nakon toga smo, uz pomoć Google Earth aplikacije, izradili mape  ruta tih parkova, kojima ćemo ovaj tjedan prolaziti.

Popodne smo posjetili Nacionalni Park Rodnei i proučavali biljni svijet te posjetili stare rudnike te učili o njihovu utjecaju na prirodu, ali i život stanovnika.

  

   

SRIJEDA, 23.5.

 

Posjetili smo obližnji Centar kreativnosti gdje smo sudjelovali u raznim radionicama: drevna kineska strateška igri GO, dramske tehnike, plesna radionica, stolni tenis, informatička radionica. Izrađivali smo ukrasne poklon vrećice od starih crteža te smo posjetili Etno muzej.

  

  

 

ČETVRTAK, 24.5.

 

Dan smo započeli radionicom metode Zlatnog kompasa u donošenju ispravnih moralnih odluka. Predstavljena nam je jedna moralna dilema koju smo morali, prateći zadane korake, riješiti.

Posjetili smo umjetno jezero Colibita, gdje smo saznali priču o njegovu postanku i diskutirali o etičnosti takve odluke lokalnih vlasti. Zatim smo posjetili lokalitet Pedagoška šuma, na kojem volonteri sade i održavaju drveće i biljke te smo učili o zaštićenoj zmiji Vipera Berus L. Izradili smo herbarije s biljkama ovog područja.

Navečer smo predstavili tradicionalne nošnje svih zemalja partnera te plesali tradicionalne plesove.

  

  

  

 

PETAK, 25.5.

 

Izradili smo katalog fotografija iz prethodnog tjedna te oslikali zid škole kao uspomenu na cijeli projekt.

Tjedan je brzo proletio, a učenici su se, uz dosta emocija, rastali od svojih prijatelja uz obećanje da će ostati u kontaktu i nakon što projekt uskoro završi.

Marijana Mikulandra

Priloženi dokumenti:
Program SLS Romania.docx


Dan Europe - 9. svibnja

 

Dan Europe obilježava godišnjicu tzv. Schumanove deklaracije. Robert Schuman, ministar vanjskih poslova Francuske, je u svom govoru u Parizu 1950., prvi iznio ideju o političkoj suradnji i savezu europskih država, čije bi interese, koji su tada posebno bili vezani za proizvodnju i trgovinu čelikom, zastupala jedna središnja europska institucija. Ta deklaracija se smatra i začetkom Europske Unije.

Dan Europe obilježava se nizom aktivnosti tijekom cijelog mjeseca svibnja, a glavne ideje koje se promiču su ideje zajedništva, mira i suradnje. Ove godine Dan Europe, između ostalog, je posvećen i Europskoj godini kulturne baštine.

 

Kulturna baština obuhvaća:

 

Materijalnu baštinu: pokretnu i nepokretnu kulturnu baštinu kao što su spomenici kulture, građevine, umjetnička djela

 

Nematerijalnu baštinu: tradicije, plesovi, pjesme, zanati

 

Prirodnu baštinu: floru i faunu

 

I naša je škola tim povodom sudjelovala u obilježavanju Dana Europe, u utorak, 8. svibnja u prostorijama Europe Direct centra u Šibeniku. Članovi naše školske sekcije Eco-phylia kluba, koja provodi aktivnosti našeg Erasmus+ projekta TERRA COMMUNITY AND ETHICS OF THE FUTURE tom prilikom je nazočnima predstavila aktivnosti i rezultate projekta usmjerenih na očuvanje kulturne baštine:

1. Treasure Hunt (Lov na blago) – igru kojom natjecatelji, uz pomoć mape i tragova, trebaju pronaći specifične detalje na spomenicima kulture;

2. Mutavo kolo – tradicionalan ples našeg kraja, umijeće plesanja kojeg se prenosilo usmenom predajom (ne postoje pisani zapisi), a nalazi se na UNESCO-voj listi zaštićene nematerijalne kulturne baštine;

https://www.youtube.com/watch?v=nHc3Cyo9VcQ&t=7s

3. Ugrožene biljne i životinjske vrste u Republici Hrvatskoj – bjeloglavi sup, planinski runolist, Sredozemna medvjedica, Velebitska degenija, močvarni zmijinac i morski konjic;

4. Knjigu 'Semiotic of Alive Past in Popular Cultural Heritage' – elemente živog svijeta u kulturnoj baštini zemalja partnera u projektu: Rumunjske, Poljske, Slovenije i Hrvatske.

 

Osim toga, slušali smo predavanje o Europskoj volonterskoj službi i mogućnostima sudjelovanja u njoj, a na kraju smo odigrali kviz o Europskoj Uniji.

 

U prilogu možete pogledati aktivnosti i rezultate predstavljene na Danu Europe.

Marijana Mikulandra

 


Ecosophia karavan

U subotu, 21. travnja, naš Ecosophia karavan obilježio je Dan planeta Zemlje. Posjetili smo udruge mladih u Narančastoj zgradi te zajedno s njihovim članovima, volonterima i gostima sudjelovali u mnogobrojnim aktivnostima. Čistili smo okoliš i čupali korov, oslikavali posude za cvijeće i u njih posadili sadnice, izrađivali origami od starog papira, pripremali veganski ručak te se natjecali u timovima u kvizu o poznavanju činjenica o našem planetu i stupnju njegovog onečišćenja, kojeg smo izradili u Kahoot-u. 

Evo i kraća varijanta kviza sa samo 10 pitanja: https://www.surveymonkey.com/r/72FLR5F

  

Marijana Mikulandra

 

Priloženi dokumenti:
FLYER ZA KARAVAN 2018.doc


Eco-phylia Blog

                                             

 

U sklopu našeg Erasmus+ projekta kreirali smo i Eco-phylia blog, na kojemu pišemo o našim aktivnostima i događajima, ali i o drugim stvarima i idejama koje proizlaze iz našeg projekta. Blogu možete pristupiti putem slijedeće poveznice:

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fterracommunitysite.wordpress.com%2F&h=ATMYRqKQM7SoMc3Y2WKW4zUBOAHarM5ZU-5n2IDgxLRZDeKaF3yd3SWTJDObTTkZYWqH9eepdl9AhKB9S29YZXssg_hdJjPlaRT5INtX7TI-7a_QfHtvSA

Marijana Mikulandra


Svjetski dan zaštite potrošača

 

 

Dana 15. ožujka u svijetu se obilježava Svjetski dan zaštite potrošača. Tom prilikom su učenici naše škole pripremili i izveli javni performans (flashmob). Obzirom da je svijest o pravima potrošača u Hrvatskoj manje razvijena u odnosu na razvijene zemlje Europske Unije, nije nam bilo lako odabrati temu kojom bi se bavili. Ipak je, na kraju, prevagnula ona čija problematika obuhvaća razmjerno veliki broj ljudi u Hrvatskoj, naročito obitelji.

Kao i obično, u ovu aktivnost smo uključili i naše lokalne partnere iz Udruge mladih u EU. Njihova EVS volonterka iz Rumunjske, Antonia Teodora, nam je pomogla u provedbi, glumeći jednu od glavnih uloga (majka).

Flashmob možete pogledati na slijedećem linku:

https://youtu.be/_-MZHZgpvIA

Marijana Mikulandra


Eco-phylia klub U Narančastoj zgradi

  

 

Članovi našeg Eco-phylia kluba u veljači su opet posjetili Narančastu zgradu i naše lokalne partnere Udrugu mladih u EU i Š.U.M. Tema kreativne radionice bio je nadolazeći karneval. Izrađivali smo maske na temu prirodnih elemenata (biljaka i životinja). Ipak, nismo odolili ni izradi tradicionalnih venecijanskih maski, pod utjecajem njhovog EVS volontera Francesca. Viva il carnevale!

 

 

Marijana Mikulandra

 


Aktivnosti Eco-phylia kluba III

 

 

U studenom su u aktivnostima kluba sudjelovali i učenici nižih razreda. 4.a i 4.b su reciklirali kartonsku ambalažu te od iste sagradili čarobne dvorce.

 

 U prosincu je 4.b razred s učiteljicom Gordanom Mikulandra ugostio male predškolce iz dječjeg vrtića „Kućica“ s njihovim tetama Ksenijom i Valentinom. Pripremili su im malu radionicu recikliranja. Budući prvašići su izrađivali božićne ukrase od reciklirane odjeće. Prvo su rezali trakice od stare odjeće, a zatim su ih lijepili na kartonske kugle. Naši četvrtaši su ozbiljno shvatili ulogu pomagača te su cijelo vrijeme bili uz njih i pomagali im u izradi.

 

 

 Naši stariji članovi kluba su u prosincu opet posjetili Narančastu zgradu, na poziv Kluba mladih „Enter“. Sudjelovali smo u njihovoj tradicionalnoj radionici izrade novogodišnjih ukrasa. Ukrašavali smo kugle decoupage tehnikom te izrađivali mobile. Tamo smo se družili s njihovim novim volonterima: Francescom iz Italije i Teodorom iz Rumunjske. Malo smo ponovili rumunjski i talijanski smiley

 

 

Marijana Mikulandra


Edukacijske kartice

Drugi po redu natječaj u projektu bio je izbor najboljih kartica s motivacijskim porukama. Svaka je zemlja partner izabrala svojih 20 najboljih radova, a na Facebook stranici projekta smo glasovali za najbolje. 52 pobjedničke kartice će se plastificirati i koristiti kao didaktička sredstva u nastavi različitih predmeta. Nismo zanemarili ni radove onih koji nisu pobijedili te smo smo ih iskoristili za izradu postera.

Posters are in the attachments.

Stay happy!!!

Marijana Mikulandra

Priloženi dokumenti:
1 and 2.pdf
3.pdf
4.pdf


AKTIVNOSTI ECO-PHYLIA CLUBA

 

 

U rujnu smo izrađivali pernice od korištenih plastičnih boca. 

              

 U listopadu smo bili domaćini Learning Sessiona te su radionice Eco-phylie bile namijenjene našim gostima, učenicima i učiteljima iz Poljske, Slovenije i Rumunjske. Izrađivali smo okvire za slike od prirodnih materijala, torbice za pametne telefone od stare odijeće te etno kolekcije od plastičnih vrećica.

  

                               

 U studenom su članovi Eco-phylia cluba sudjelovali u volonterskoj akciji naših suradnika na projektu, Udruge Mladih u EU. Bili smo u Narančastoj zgradi, domu šibenskih udruga mladih i klubova, gdje smo sudjelovali u akciji Think Green. Tom prilikom smo njihovim gostima, članovima i volonterima održali radionicu izrade okvira za slike od prirodnih materijala. Akcija je bila regionalnog karaktera jer su, uz već spomenute Udruge Mladih u EU i Šibenske Udruge Mladih Š.U.M. bili i članovi Udruge mladih Split. Maja Šintić iz Š.U.M.-a nam je održala radionicu na temu prevencije ovisnosti. Opet smo se dobro zabavili te dogovorili nove zajedničke akcije. U Narančastoj zgradi se uvijek dobro osjećamo.

 

               


PARTICIPATIVNA RADIONICA: SCENARIJI BUDUĆNOSTI

             

 Dana 22. studenog 2017. naša škola je u sklopu projekta Terra Community and Ethics of the Future u Gradskoj knjižnici Jurja Šižgorića organizirala participativnu radionicu na temu scenarija budućnosti. Ova otvorena radionica je dio aktivnosti projekta namijenjenih lobiranju usmjerenom ka donositeljima odluka, a tema je bila budućnost živog svijeta na Zemlji. Voditeljica radionice, naša učiteljica, Ivana Jardas Duvnjak je sudionike 'zagrijala' prezentacijom o faktorima koji utječu na budućnost života na Zemlji, kao što su razvoj tehnologije, problemi zagađenja okoliša, postizanje ciljeva održivog razvoja, iskorištavanje prirodnih resursa i slično. Nakon uvodne prezentacije sudionici su sami izabrali skupinu kojoj će se pridružiti, ovisno o vlastitom uvjerenju: onoj koja misli da je budućnost života na Zemlji ugrožena ili onoj skupini koja je optimistična. Svaka skupina je zatim izradila svoj scenarij budućnosti, pozitivni odnosno negativni. Predstavnici skupina su prezentirali svoj scenarij s jakim argumentima. Nakon toga smo održali brainstorming u kojem su svi sudionici pokušali identificirati lobističke preporuke ispunjavanjem kojih bi se spriječile aktivnosti i događaji koji, po našem mišljenju, dovode u pitanje budućnost života na Zemlji. Koje su preporuke i vrijednosti koje moramo poštivati da ne bi došlo do ugrožavanja bilo kakvog oblika života odnosno koje bi omogućile zaštitu tih istih oblika i ostvarenje pozitivnog scenarija? Rezultat ove radionice, u vidu peticije, uskoro ćemo objaviti.

Na radionici su sudjelovali učitelji i učenici OŠ Tina Ujevića, OŠ Petra Krešimira IV, OŠ Jurja Dalmatinca, Srednje medicinske škole, predstavnik roditelja, predstavnik županije, predstavnici udruge Udruga Mladih u EU, članovi Planinarskog društva Sv. Mihovil te članovi Društva multiple skleroze Šibensko-kninske županije.

FOTOGALERIJA

 

Priloženi dokumenti:
PETITION ON FUTURE.doc


SHORT LEARNING SESSION IN ŠIBENIK, CROATIA (16.10.-20.10.2017.)

 

PONEDJELJAK, 16.10.2017.

 

Program Kratkoročne aktivnosti učenja, podučavanja i osposobljavanja započeo je svečanom ceremonijom za sve sudionike događaja. Ceremoniji su prisustvovali i izaslanici grada Šibenika na čelu s dogradonačelnikom gospodinom Paškom Rakićem, koji je pozdravio goste i zaželio im dobrodošlicu.

Ice-breaking igra pomogla nam je da se opustimo i bolje upoznamo jer smo, podijeljeni u miješane grupe, morali pronaći 10 stvari koje svi dijelimo.

Na radionici o toleranciji preispitivali smo stereotipe koje imamo o nekim društvenim skupinama. Usporedili smo vlastite projekcije manekenki sa stvarnim primjerima djevojaka koje se bave manekenstvom, a imaju izgled netipičan za manekenke. To nam je također pomoglo da prihvatimo vlastite nedostatke i lakše se nosimo s kompleksima.

Popodne smo, u pratnji vodiča, razgledali Šibenik i naučili mnogo o njegovoj povijesti i kulturnoj baštini. Pozorno smo slušali priče o Kalelargi, Masnoj Ulici, Crkvi i Samostanu sv. Frane, Katedrali, Trgu 4 Bunara, Gradskoj Vijećnici i još o mnogo toga…..

 

UTORAK, 17.10.2017.

 

Jutro smo započeli mentalnom vježbom: naš učitelj Robert Šimić i njegova kolegica Nataša iz šibenskog Centra za hagioterapiju pomogli su nam da osvijestimo i otkrijemo važnost samih sebe. Da bi prihvatili druge, prvo moramo prihvatiti i voljeti sebe. Iako je bila jedna od kraćih, ova se radionica izrazito svidjela i djeci i učiteljima te je, po završetku svih aktivnosti, ocijenjena kao jedna od najboljih.

Uslijedila je radionica recikliranja: izrađivali smo okvire za slike i zaštitne torbice za pametne telefone. Okvire za slike smo popunili zajedničkim fotografijama te su ih učenici domaćini poklonili svojim gostima!

Popodne smo posjetili Nacionalni Park Krka. Uz pomoć super zabavnog i zanimljivog vodiča/rendžera Stipe Gundića naučili smo o bioraznolikosti Parka, ali i o starim mlinovima i o jednoj od prvih hidroelektrana u svijetu.

 

SRIJEDA, 18.10.2017.

 

Ujutro smo posjetili Urbani Centar u Šibeniku, centralno mjesto za učenje o novim tehnologijama. Instruktor Tomislav Lokas je održao radionicu 3D dizajniranja u programu Tinkercad.

Popodne smo proveli u školi na radionici recikliranja: od plastičnih vreća, vrećica i tradicionalnih uzoraka kreirali smo etno modnu kolekciju. Naša učiteljica Ljiljana Stamenković, voditeljica modne agencije, učenike je podučila pravilnom hodanju, a zatim je uslijedio fashion show. Učenici su predstavili svoje modne kolekcije s karakterističnim etno uzorcima svoje zemlje.

 

ČETVRTAK, 19.10.2017.

 

Ponovo smo bili u Urbanom Centru gdje smo dovršili naše radove u Tinkercad-u, uredili postavke za printanje te izdali naredbe 3D printeru za printanje. Nažalost, tijekom printanja otkrili smo da se printer pokvario te nismo vidjeli zadnju fazu procesa. Unatoč tome, ova radionica Urbanog Centra se jako svidjela učenicima te su je ocijenili kao najzanimljiviju u programu.

Antonio Barišić iz Urbanog Centra održao nam je tada predavanje o EU financiranim projektima u gradu Šibeniku, s naglaskom na projekte obnavljanja gradskih tvrđava, kao primjere dobre prakse održivog turizma. Zatim smo posjetili tvrđavu sv. Mihovila, kao primjer takvog projekta.

Popodne smo u školi imali nekoliko radionica: na radionici Što je korupcija? pokušali smo odgovoriti na to pitanje te definirati karakteristike koruptivnog ponašanja u svakodnevnom životu. Razgovarali smo o i identificirali oblike korupcije u školi, s posebnim naglaskom na plagiranje. Učenici su riješavali Webquest o plagiranju te naučili što je plagiranje, kako ga izbjeći te koje su posljedice plagiranja.

 

PETAK, 20.10.2017.

 

Jutro smo započeli predavanjem o socijalnom poduzetništvu. Naš gost predavač je bio Matej Matić iz udruge Mladi u EU, naših partnera u projektu. Učenici su naučili zašto je socijalno poduzetništvo važno za uključivo društvo te kako prepoznati socijalno poduzetništvo. Matej je također iskoristio ovu priliku da naše goste i učenike upozna s projektom Time To Move Europske Volonterske Službe.

Nakon predavanja oslikavali smo vanjski zid škole.

Popodne smo održali završnu ceremoniju gdje smo podijelili potvrde o sudjelovanju, razmijenili poklone te uz pjesmu i ples završili ovaj uzbudljiv tjedan.

 

Više slika pogledajte u galeriji, a iskustva sudionika pročitajte u feedback collector-u, u poveznici ispod teksta! 


SCAVANGER HUNT

2. TRANSNACIONALNI SASTANAK U SLOVENIJI

 

 Transnacionalni sastanci u Erasmus+ projektima namijenjeni su članovima i suradnicima projektnih timova kako bi diskutirali o projektnim aktivnostima i zajedno donijeli odluke o najboljem načinu njihove implementacije. Također, to je i prilika za raspravu o onim „nevidljivim“ aktivnostima i zadacima projektnih timova: načinima i provedbi evaluacije aktivnosti, diseminacije, monitoringa te mjerenja utjecaja.

Drugi Transnacionalni sastanak našeg projekta u slovenskoj Rogaškoj Slatini od 26.9. do 29.9 2017. poslužio nam je za analizu prve godine projekta, raspravi o tome što je bilo dobro, a što baš i nije proteklo glatko, koje smo probleme imali u provedbi te kako poboljšati neke aspekte projekta. Sastanku su prisustvovala po dva predstavnika svake škole, a našu školu predstavljale su učiteljice Ivana Jardas Duvnjak i Marijana Mikulandra.

Osim već spomenutih tema vezanih primarno za provedbu projekta, ovaj sastanak je bio i prilika za stručno usavršavanje jer smo sudjelovali u radionicama SWOT analize, restaururanja, Six Thinking Hats Edwarda De Bona. Naučili smo identificirati jake i slabe strane projekta/ideja kao i mogućnosti i rizike, tehniku izrade freski i pozlaćivanja u dekoraciji i restauraciji, tehniku izrade kristalnog asortimana staklane Rogaška te o kulturno-povijesnoj baštini Celja i Rogaške te planirati aktivnosti uz pomoć metode Six Thinking Hats. 

 

Više u foto-galeriji; http://os-tujevica-si.skole.hr/fotogalerija?show=album&id=141

 


INTERNI DISEMINACIJSKI IZVJEŠTAJ PROJEKTA TERRA COMMUNITY (HRVATSKA)-SAŽETAK

 

ON-LINE STRANICE

Tijekom prve godine projekta 1.9.2016.-31.8.2017.  pokrenuta su 3 online okruženja za širenje rezultata projekta:

  1. web stranica projekta http://www.terracommunity.eu/

Osim rezultata projekta na stranici je otvoren i Eco-phylia Blog gdje učenici pišu svoje dojmove o aktivnostima projekta.

  1. Facebook stranica projekta https://www.facebook.com/Terracommunity/

Ovo je mjesto gdje na tjednoj osnovi objavljujemo rezultate projekta, mnoštvo fotografija i albuma s pojedinih aktivnosti te najavljujemo događaje.

  1. Twinspace projekta na eTwinning platformi

 

Osim ovih stranica, koje su nastale kao direktan rezultat projekta, za diseminaciju koristimo i web stranicu škole gdje smo otvorili poseban folder za Erasmus+ projekt http://os-tujevica-si.skole.hr/erasmus_2016_2018_Projekt_Terra_Community_and_Ethics_of_the_Future, Facebook stranicu škole https://www.facebook.com/O%C5%A0-Tina-Ujevi%C4%87a-%C5%A0ibenik-596495680506954/ te Europsku Platformu za rezultate Erasmus+ projekata http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/projects/eplus-project-details/#project/1df8fa78-b7ba-4d0f-94b1-d93ec249e6c3.

 

JAVNI DOGAĐAJI

  1. Dana 22.4.2017., povodom obilježavanja Dana Planeta Zemlje, na gradskoj plaži Banj održali smo Flashmob performans, kojim smo upozorili na problem odbacivanja plastike u more. Video Flashmob-a može se pogledati na YouTube-u: https://www.youtube.com/watch?v=y6L4lDcpRHY&t=10s. U organizaciji ovog događaja pomogli su nam volonteri šibenskih udruga mladih: Mladi u EU te Šibenska udruga mladih Š.U.M.
  2. Dana 2.6.2017., povodom obilježavanja Europskog tjedna održivog razvoja, organizirali smo Eco Caravan na gradskom trgu s radionicama recikliranja otvorenima za javnost. U radionicama su sudjelovali i učenici i učitelji Centra za odgoj i obrazovanje Šubićevac te OŠ Brodarica. Događaj je registriran na na europskoj diseminacijskoj platformi ESDW: http://www.esdw.eu/events/eco-sophia-caravan/.
  3. Dana 5.6.2017. u prostorijama škole je održana javna radionica za roditelje „Kako razvijati samopouzdanje kod djece“, koju je vodila Nevena Petrović, dipl.psih.

 

PUBLIKACIJE

  1. Tijekom prve godine projekta sve zemlje partneri pripremili su materijale za izdavanje online časopisa „Terra Community and Ethics of the Future“ s Međunarodnim standardnim brojem serijske publikacije ISSN 2559-589X (ISSN-L 2559-589X).
  2. Izdana je online knjiga „Semiotic of Alive Past in Popular Cultural Heritage“ grupe autora, članova projektnih timova zemalja partnera, s Međunarodnim standardnim knjižnim brojem ISBN 978-606-94001-8-0.

 

ČLANCI NA ONLINE PORTALIMA

Tijekom godine o nama i našim aktivnostima mogli smo čitati i županijskom online portalu:

http://www.sibenik.in/sibenik/novi-projekt-u-skoli-tin-ujevic-ucenici-ce-pisati-scenarije-buducnosti-i-osmisljavati-javne-performanse/65614.html

 

http://www.sibenik.in/znanost/osmasice-tina-ujevica-u-sloveniji-s-vrsnjacima-iz-3-zemlje-razmijenile-iskustva-o-zastiti-okolisa/74502.html

 

http://www.sibenik.in/sibenik/sibenski-momci-i-cure-performansom-na-plazi-upozorili-da-trebamo-voditi-vise-racuna-o-vodi/74839.html

 

PROMOTIVNI MATERIJALI

  1. Povodom dva javna događaja, Flashmoba za Dan planeta Zemlje i Eco Caravana za Europski tjedan održivog razvoja, tiskali smo dva različita flyera, koje su učenici dijelili prolaznicima na mjestima događanja.
  2. Izradili smo jedan banner projekta. Banner je rolerskog tipa te je izložen u holu škole, a tijekom javnih događaja ga izložimo na mjestu događaja jer je mobilan i sklopiv.
  3. Izradili smo majice s logovima projekta i logovima Erasmus+ te Europske Unije. Majice nose učenici i učitelji na svim javnim događanjima.

 

PREZENTACIJE NA VIJEĆIMA I STRUČNIM SKUPOVIMA

  1. Projekt je na razini ustanove predstavljen slijedećim tijelima: Vijeću učitelja (4 puta tijekom godine), Vijeću učenika (1 put tijekom godine), Vijeću roditelja (1 put tijekom godine), Školskom odboru (1 put tijekom godine).
  2. Na županijskoj razini projekt je predstavljen na Županijskom stručnom skupu učitelja talijanskog jezika te na Županijskom stručnom skupu ravnatelja osnovnih i srednjih škola, oba u organizaciji AZOO-a.

OSTALO

U školi je uređen prezentacijski Erasmus+ kutak projekta gdje se tijekom godine, na mjesečnoj razini, uređuje pano s obavijestima, opisima i fotografijama aktivnosti projekta.

 

Šibenik, rujan 2017.

 

Marijana Mikulandra, prof., koordinator projekta i diseminacije


Semiotic of Alive Past in Popular Cultural Heritage

Tijekom proljeća fotografirali smo naš grad u potrazi za detaljima živog svijeta na kulturnoj baštini. Ova aktivnost je bila vrlo zanimljiva jer smo gledali naš prelijepi grad novim očima i uočavali detalje na koje prije nismo obraćali pozornost. Rezultat ove aktivnosti je elektronička knjiga „ Semiotic of Alive Past in Popular Cultural Heritage“. U njoj možete vidjeti primjere živog svijeta u baštini svih partnera u projektu: Slovenije, Poljske, Rumunjske i, naravno Hrvatske. Naš kolega, Tomica Jadronja, prof. likovne kulture, koji je sudjelovao u projektu tijekom prve godine, nam je poslao fotografije iz Splita te tako obogatio našu publikaciju i primjerima još jednog bisera s Jadranske obale. Knjiga ima međunarodnu knjižnu oznaku (ISSN number) te je svoje mjesto našla i na internetskoj knjižnici.

 

Marijana Mikulandra

Priloženi dokumenti:
Erasmus Book 2017.pdf


Mobilnost učenika u Poljsku (Humniska)

U aktivnostima učenja i međukulturalne razmjene u Humniski (Poljska) sudjelovali su učenici: Antonija Karađole (7.b), Filipa Meić (7.a), Iva Bikić (7.a), Tonka Lastavica (7.a), Bruno Slavica (7.a), Daniel Aralica (7.a), David Vlaho Pavel (7.a) uz pratnju učiteljica Nikoline Klišmanić i Lenke Pejaković.

Nakon 1 120 km i 16 sati vožnje u Humnisku stižemo u nedjelju 21. svibnja u večernjim satima gdje su nas dočekali domaćini koji su naše učenike ugostili tijekom narednog tjedna ispunjenog poučnim aktivnostima i radionicama.

U ponedjeljak 22. svibnja smo u Zespół Szkół Nr 1 sudjelovali u uvodnom programu dobrodošlice domaćina te smo obišli školske prostore. Saznali smo da se škola posebno ponosi na uspjehe svojih učenika u strjeličarstvu u čemu su se naši učenici imali priliku okušati.

  

Kroz jutro smo sudjelovali u Webquest radionici gdje su učenici u grupama, koristeći papir, olovku i različite softwer alate,  izrađivali promotivne postere o načinima recikliranja i primjerima ponovne upotrebe otpada  i power point prezentacije kako bi pokušali  riješiti problem bacanja smeća u okolini škole te tako osvijestiti svoje vršnjake. Na radionici recikliranja tehnikom decoupage starim limenkama dali smo novu svrhu. 

  

Popodne smo posjetili jednu od najstarijih drvenih  gotičkih crkvi u svijetu iz 15. st  koja se nalazi nedaleko od škole kao i plinska postrojenja u okolnim šumama Humniske.

U utorak 23. svibnja posjetili smo šumu u obližnjem Brzozówu gdje su nas domaćini upoznali sa šumskim resursima u Poljskoj te različitim načinima kojim ih iskorištavaju.Tijekom boravka u šumi učenici su imali priliku upoznati se sa pravima životinja i vidjeti primjer ponovne upotrebe u praksi koristeći staru kozmetiku i druge reciklirane materijale.

Pri povratku u školu opustili smo se vježbajući Animal yogu i neke yoga asanas položaje povezane s biljkama i životinjama. Zabavili smo se u dramskoj radionici gdje smo izvodili kratke scenarije sa porukama o važnosti recikliranja i brige o okolišu.

   

Srijeda je bila rezervirana za učenje o obnovljivim izvorima energije i održivom razvoju. Dobre primjere iskorištavanja obnovljivih izvora energije vidjeli smo posjetom brani na jezeru Solina, najvećoj brani i hidroelektrani u Poljskoj. Autobusnom vožnjom uz pratnju turističkog vodiča, unatoč lošem vremenu, provozali smo se dijelom nacionalnog parka Bieszczady i vjetroparkom.

Četvrtak 25. svibnja započeli smo provjerom znanja kroz zabavni eko kviz, ispunili radionicom recikliranja izradom dekoracija od starih CD-ova, a završili pripremom modne revije odabirom modnih kombinacija od second hand odjeće koju smo dopunili nakitom i ukrasima od recikliranih materijala i završnim grupnim plesom. 

  

Završnim danom zajedničkih aktivnosti okušali smo se u izradi indijskih umjetničkih slika (Rangoli) upotrebom riže koju smo bojali bojama za hranu i ljepilom i oslikavanju  školskog zida kao trajnu uspomenu za zajedničko učenje u Poljskoj.

U Šibenik smo se vratili u kasnim večernjim satima u subotu 27. svibnja obogaćeni novim znanjima, iskustvima i prijateljstvima koja će trajno živjeti u sjećanju naših učenika i učiteljica. 

 


Potraga za blagom

U petak, 02. 06. 2017. godine osim Eco – Sophia Caravana održana je i igra „Potraga za blagom“.  U igri su sudjelovali učenici 6.b razreda koji su bili podijeljeni u šest grupa po dva učenika. Učenici su dobili mapu grada i upute kako pronaći skrivene detalje na kulturno – povijesnim spomenicima u starom dijelu grada. Iako nije bilo tako jednostavno sve su grupe uspješno izvršile zadatak. Oni najuspješniji su i nagrađeni. 

 

 

 

 

 


Eco - Sophia Caravan

U petak, 02. 06. 2017. godine u sklopu projekta održan je Eco – Sophia Caravan u centru grada na Trgu Republike Hrvatske kod Katedrale sv. Jakova. Time su učenici obilježili Europski tjedan održivog razvoja.  Na javnoj radionici recikliranja učenici su izrađivali lutke od drvenih kuhača, okvire od recikliranih materijala  koje su prigodno ukrašavali predmetima iz prirode  i mozaik od kartona sa logom projekta. Na radionici su nam se pridružili i učenici OŠ Brodarica kao i učenici Centra za odgoj i obrazovanje Šubićevac zajedno sa svojim učiteljima. Osim podizanja svijesti o očuvanju okoliša učenici su se i dobro zabavili, a mnoge znatiželjne turiste i građane su upoznali sa onim što rade.

  

  

 

Priloženi dokumenti:
FLYER ZA KARAVAN.doc


Aktivnosti Eco-phylia kluba u travnju

Tijekom travnja članovi Eco-phylia kluba izrađivali su okvire za slike od recikliranih materijala te predmeta iz prirode.

  

  

  

 

  


Dan planeta Zemlje

Erasmus+ projekt je dana 22.4.2017. obilježio Dan planeta Zemlje. U suradnji s udrugama mladih Mladi u EU i Šibenska Udruga Mladih Š.U.M. te Narančastom zgradom organizirali smo Flashmob na gradskoj plaži Banj. Time smo se priključili globalnim aktivnostima obilježavanja tog dana usmjerenima na podizanje svijesti o klimatskim promjenama. U Flashmobu smo prikazali utjecaj onečišćenja mora na njegov živi svijet: učenici predstavljaju ribe koje se zapetljavaju u plastične vrećice. Kako Flashmob završava morati će te pogledati klikom na slijedeći link: https://youtu.be/y6L4lDcpRHY

Nakon Flashmoba pridružili smo se članovima i volonterima udruga mladih u njihovoj akciji čišćenja okoliša Narančaste zgrade. Voditelji radionica zdrave prehrane pripremili su za sve nas vegetarijanske i veganske snack-ove.

Iako smo zbog loših vremenskih uvjeta u danima koji su prethodili ovoj suboti strahovali za povoljnu vremensku prognozu, Planet Zemlja nas je pomilovala divnim vremenom i danom. Osim što smo razvijali aktivno građanstvo, upoznali smo se i s radom udruga mladih koje se služe Narančastom zgradom te razvili nova prijateljstva i dogovorili buduće suradnje na našem, ali i njihovim projektima. Bio je to jedan divan dan za sve nas!

  

  

  

  

  

 


Aktivnosti ECO- PHYLIA KLUBA

Jedna od aktivnosti projekta je i osnivanje ECO-PHYLIA KLUBA, grupe za izvannastavne aktivnosti u kojoj učenici recikliraju te tako razvijaju svijest o racionalnom korištenju resursa te važnosti recikliranja za smanjivanje količine svakodnevnog otpada. S radom kluba započeli smo u prosincu gdje smo si postavili izazov izrade novogodišnjeg bora od recikliranog materijala u predvorju škole.

 

Bor je izrađen od starih kartonskih kutija J

 

Od siječnja do ožujka klub je reciklirao staru odjeću. Izrađivale su se torbice za mobitele

 

   

Zatim u veljači karnevalske maske.

 

 

 

Slijedile su lutke:

 

 


Mobilnost učenika u Sloveniju

U aktivnostima učenja i međukulturalne razmjene u Rogaškoj Slatini sudjelovale su učenice: Marta Roković (7.a), Leonarda Živković (7.b), Klara Šakić (7.b), Karolina Aleksić (7.b), Antonija Crnogaća (8.b), Margarita Rajčić (8.b) i Anđela Šmit (8.b). Pratile su ih učiteljice Nikolina Klišmanić, Gordana Mikulandra i Marijana Mikulandra.

U Rogašku Slatinu stigli smo u nedjelju 26. ožujka gdje su nas dočekali učenici i roditelji koji su na 6 dana u svojim domovima ugostili naše učenike te još 14 učenika iz Poljske i Rumunjske.

U ponedjeljak, 27. ožujka, smo u I.OSNOVNA ŠOLA ROGAŠKA SLATINA prisustvovali prigodnom programu dobrodošlice naših domaćina te obišli školu. Učenici i nastavnici su zatim sudjelovali u radionici „Medijacija u rješavanju sukoba“ gdje smo se upoznali s metodom medijacije i koracima u njenom korištenju. U praktičnom dijelu smo se podijelili u grupe te koristili korake medijacije za rješavanje zadanih sukoba.

Popodne smo razgledali grad Rogašku Slatinu s njenim najistaknutijim simbolima: legendom o Pegazu, Grand Hotel s Kristalnom dvoranom, izvor Željezne vode,…

  

U utorak, 28. ožujka, smo posjetili centar za pročišćavanje otpadnih voda gdje smo se upoznali s principima mehaničkih i kemijskih procesa u pročišćavanju otpadnih voda te važnosti odgovornog pristupa zbrinjavanja otpadnih voda. Po povratku u školu izrađivali smo mini naprave za pročišćavanje vode te makete pročiščivača.

Popodne smo posjetili muzej Anin dvor gdje smo istraživali Rogašku Slatinu na interaktivnim LCD zaslonima, bogatu zbirku drveća Slovenije, izvore vode te proučavali faze izrade kristala, po čemu je Rogaška nadaleko poznata.

  

  

U srijedu, 29. ožujka, učenici su imali radionice recikliranja. Izrađivali su lutke od stare odjeće, glazbene instrumente od staklenki te drveće od starog papira i kartona.

Popodne je bilo rezervirano za posjet malom gradiću Podčetrtek i selu Olimje. Učenici su tako mogli posjetiti Terme Olimia i upoznati primjer dobre prakse korištenja prirodnih resursa.

U The House of Fairytales učenici su mogli vidjeti kako jedna obitelj reciklira smeće koje sakupi u šumi ili okolici. Kuća i okolica su pretvoreni u svojevrsni muzej na otvorenom s eksponatima izrađenima isključivo od odbačenih stvari. Za kraj smo posjetili bivši dvorac, a danas samostan redovnika pavlinaca s crkvom. Redovnici u samostanu vode i ljekarnu s prirodnim preparatima (tinkture, masti, čajevi), a ljekovite biljke za svoje medicine uzgajaju sami u okolnim vrtovima. Jedan od redovnika nam je održao veoma zanimljivo predavanje o simbolici biljaka u kršćanstvu koje se nalaze na nekoliko stoljeća starim oslikanim zidovima stare ljekarne.

  

 

U četvrtak, 30. ožujka, smo pješačenjem kroz listopadne šume stigli do Centra za razvrstavanje otpada gdje smo vidjeli kako izgleda kompleks u koji stanovnici donose otpad koji se razvrstava, ali i stvari koje im ne trebaju kao što su odjeća, tehnička oprema, posuđe, igračke, a koje se tada prodaju u dućanu rabljene robe. Tamo smo i razvrstali smeće koje smo skupljali putem.

Popodne smo sudjelovali u raspravi o autohtonim vrstama drveća gdje su učenici iz Slovenije, Poljske, Rumunjske i Hrvatske držali prezentacije o autohtonim vrstama drveća i biljaka u svojim zemljama.

  

 

U petak, 31. ožujka, tijekom jutra učenici su imali radionice pečenja kolača.

Popodne smo posjetili JUNEŽ HOMESTEAD, tradicionalnu slovensku kuću iz 19. stoljeća gdje smo imali priliku vidjeti kako su ljudi tada živjeli. Najzanimljiviji dio kuće je tzv. Crna kuhinja.

Popodne smo imali prigodnu svečanost gdje su sudionicima uručene potvrde o sudjelovanju te tradicionalni slovenski pokloni, a učenici partnerskih zemalja su predstavljali tradicionalne plesove i pjesme iz svoga kraja. Nakon toga su učenici i učitelji, uz kolače pripremljene toga jutra i zaplesali u, za tu prigodu organiziranom plesnom podiju s učenicima u ulozi DJ-eva. 

Za više slika s mobilnosti posjetite Facebook stranicu projekta  https://www.facebook.com/Terracommunity/?ref=bookmarks ili Facebook stranicu naše škole https://www.facebook.com/O%C5%A0-Tina-Ujevi%C4%87a-%C5%A0ibenik-596495680506954/

 

 


Mobilnost (Slovenija)

Tijekom mjeseca ožujka aktivno smo se pripremali za mobilnost u Sloveniji, koja će trajati od 27.-31. ožujka. U Sloveniji ćemo se družiti i zajedno učiti s našim domaćinima i gostujućim učenicima i učiteljima iz Poljske i Rumunjske. Prezentirati ćemo im Nijemo kolo (Mutavo kolo), koje je jedna od mnogih zaštićenih nematerijalnih kulturnih baština, priznata kao takva i uvrštavanjem na UNESCO-vu  listu. U pripremama nam je pomagala učiteljica Jelena Skenderović, članica 'Šuština' i vrijedna čuvarica i promotorica šibenske kulturne baštine.

Osim toga učenici su pripremili i prezentaciju o autohtonim vrstama drveća i biljaka u Dalmaciji, koje ćemo predstaviti u Sloveniji.

  

 

 

 


Radionica MIND MAPS OF MY COUNTRY

Tijekom veljače održana je radionica MIND MAPS OF MY COUNTRY na kojoj su učenicima i nastavnicima predstavljeni koncepti izrade umnih mapa na različite teme. Nakon prezentacije učenici i nastavnici su u grupama izradili umne mape Hrvatske na temu vode kao središnjeg pojma. Cilj radionice je bio potaknuti razmišljanje o utjecaju vode kao prirodnog elementa na prošli, sadašnji i budući razvoj Hrvatske te razvijati svijest o zaštiti vodenih površina kao prirodnih resursa. Nastale umne mape su nam pokazale kako učenici i nastavnici vide Hrvatsku kroz vodu kao jedan od njenih najvažnijih prirodnih resursa.

 

 

 

  

 


Radionica WEB OF LIFE

Dana 27. siječnja učenici 6., 7. i 8. razreda okupili su se u učionici engleskog jezika. Održana je prezentacija o pojmovima fotosinteze i hranidbenom lancu.Nakon objašnjenja i prezentacije, učenici i nastavnici zajedno su stali u krug. Svatko je imao papirić s nekom biljkom ili životinjom. Konopom su se životinje međusobno povezale s obzirom na prehranu i ulogu u hranidbenom lancu. Na taj je način učenicima predočena važnost svakog živog bića te kako cijeli hranidbeni lanac utječe i na naš svakodnevni život.

Margarita Rajčić

  

  


Aktivnosti međunarodnog projekta u pravcu futurističkih scenarija

Nakon završenog zimskog odmora nastavili smo s aktivnostima međunarodnog projekta u pravcu futurističkih scenarija. Učenici su u pripremama za ovaj zadatak pročitali zanimljiv roman američke spisateljice Lois Lowry – The Giver. Roman prati dvanaestogodišnjeg Jonasa, koji živi u društvu koje se prividno doima utopijom (nema kriminala ni siromaštva, svi imaju posao, zajednica se brine o svima) međutim već vrlo brzo čitatelji postaju svjesni da je ta zajednica zapravo distopijska. Čitatelj prati Jonasov život tijekom jedne godine (Jonasove dvanaeste) kada članovi zajednice, po pravilu, dobijaju svoje konačne uloge u društvu u kojem žive. Jonas će početi preispitivati temelje i pravila na kojima njegova zajednica počiva… Dalje vam nećemo otkriti da vam ne pokvarimo čitanje. Učenici su knjigu čitali na engleskom jeziku i jako im se svidjela. Nakon čitanja pisali su vlastite distopijske priče ili epizode iz zamišljenog distopijskog društva. Najzanimljivije možete pročitati klikom na donje dodane dokumente.


Odabir loga

Od 15. prosinca 2016. do 22. prosinca 2016. naša škola je koordinirala međunarodni natječaj logo projekta TerraComunity&Ethicsofthe future. Svaka škola partner je provela aktivnost kreiranja loga (vizualna indetifikacija) koji najbolje simboliziraju temu projekta i duh zajednica partnerskih škola. Po završetku tih aktivnosti na razini svake partnerske škole izabrana su 2 loga koja će sudjelovati u međunarodnom natječaju koji se odvijao preko društvene mreže Facebook. Našu školu predstavljali su radovi učenice Filipe Meić, 7.a i učenika Bruna Slavice, 7.a. Za radove su mogli glasati svi korisnici društvene mreže, a za pobjednika je izabran logo s najvećim brojem like-ova. Pobijedio je logo rumunjskog učenika s 262 like-a. Škola Tina Ujevića je svim sudionicima međunarodnog natječaja pripremila potvrde o sudjelovanju, a za prva tri mjesta i simbolične poklone.

 

 

 

 

 


1. MEĐUNARODNI SASTANAK PROJEKTNOG TIMA

U razdoblju 17.- 20. listopada 2016. godine u Bistrici u Rumunjskoj održan je 1. međunarodni sastanak projektnih timova koji sudjeluju u Erasmus + programu „ Terra community and ethics of the future“. Sastanak je održan u srednjoj školi Liceul cu Sportiv Bistrita pod stručnim vodstvom profesorice Aline Gimbuta glavne rukovoditeljice projekta. Na sastanku su sudjelovali predstavnici timova zemalja partnera koje sudjeluju u projektu ( Poljska, Slovenija, Rumunjska i Hrvatska ). U Rumunjsku su otputovala četiri predstavnika iz naše škole : Marijana Mikulandra, Tomica Jadronja, Nikolina Klišmanić i Helena Bušac. Tijekom četiri dana sastanka bilo je govora o načinima provedbe samog projekta, načinima evaluacije ( kako vrednovati i ocjenjivati postignuto ), utvrđeni su konkretni ciljevi projekta, target grupe koje će sudjelovati u projektu, analizirani su mogući rizici i načini kako ih otkloniti. Definirano  je na koji način će se provoditi projekt, što će sve učenici raditi u tijeku projekta, za što će koja zemlja partner biti zadužena i kako će se točno provoditi mobilnost učenika.

Unatoč sve boljoj digitalnoj povezanosti i mogućnostima komunikacije osjeća se kriza društva na individualnoj i globalnoj razini u smislu sve većeg otuđenja čovjeka od prirode, ljudi i samih sebe te je tako i cilj ovog projekta razvijati osnovne vještine kod učenika kao što su komunikacija, digitalna pismenost, građanske kompetencije, poduzetništvo, kritičko promišljanje i sudjelovanje u timskom radu kako bi se lakše nosili s izazovima društva te razvili odgovornost prema drugima i  prema okolišu, o čemu ovisi njihova, ali i budućnost  Zemlje.

Učenici će tijekom trajanja projekta sudjelovati na različitim radionicama, izrađivati mentalne i inetraktivne mape, sudjelovati u debatama, osmišljavati i izvoditi javne performanse, rješavati problemske zadatke itd.

Na sastanku su definirane mobilnosti na koje će biti upućeni i učenici koje će se održati u Sloveniji u ožujku 2017., u Poljskoj u svibnju 2017., u Hrvatskoj u rujnu 2017. i u Rumunjskoj u svibnju 2018. godine. Sljedeći sastanak projektnih timova predviđen je za listopad 2017. u Rogaškoj Slatini u Sloveniji.


Projekt Terra Community and Ethics of the Future

Od ove školske godine naša škola sudjeluje u projektu Erasmus + ( strateško partnerstvo među školama ). Naziv projekta je Terra Community and Ethics of the Future. Projekt će trajati 2 godine ( 01.09. 2016. – 31. 08. 2018. godine ), a ukupna vrijednost projekta je 22,157 eura ( bespovratna sredstva dobivena od EU za provedbu projekta ). Zemlje partneri  koje sudjeluju u projektu su : Poljska, Rumunjska, Slovenija i Hrvatska.

Ciljevi projekta : razvijanje svijesti o individualnoj i društvenoj odgovornosti prema prirodnim resursima, razvoj neformalnih metoda učenja te vještina 21. stoljeća

( komunikacijske vještine, kreativnost, poduzetništvo, digitalne vještine ).

Učenici će tijekom projekta izrađivati digitalne mape i kataloge, organizirati različite performanse, reciklirati, istraživati ugrožene biljne i životinjske vrste, izrađivati scenarije budućnosti, izrađivati različite alate za pročišćavanje, vježbati metode rješavanja sukoba, istraživati rad na 3 D printeru.

Ovaj projekt osim mobilnosti za učitelje, uključuje i mobilnost za učenike. U mobilnosti će sudjelovati ukupno 21 učenik viših razreda u tri ciklusa ( 7 + 7 + 7 ). Specifičnost projekta je što obuhvaća preko 20 radionica za učenike, ali i roditelje i lokalnu zajednicu.

Projektni tim čine 4 učitelja ( Marijana Mikulandra – učiteljica engleskog i talijanskog jezika, Nikolina Klišmanić – učiteljica matematike, Tomica Jadronja – učitelj likovne kulture i Helena Bušac – stručni suradnik knjižničar ), te ravnatelj Vladimir Braica. U sklopu projekta  učitelji će od 17. 10. 2016. do 20. 10. 2016. godine u gradu Bistriti u Rumunjskoj sudjelovati na transnacionalnom sastanku projektnog tima, a u studenom 2017. godine će i naša škola biti domaćin projektne aktivnosti za učenike i učitelje zemalja partnera.

Naši će učenici u timskom radu s učenicima iz partnerskih zemalja raditi na postizanju istih ciljeva i tako se razvijati kao dio europske zajednice.

Priloženi dokumenti:
Terra Community.ppt


Školska godina 2o23./2o24.
 

 

 

 

SafetyNet - bitka za sigurnost

 

Poveznica na aplikaciju za siguran Internet u obliku kviza i ostalih brojnih edukativnih materijala za djecu i roditelje.

 
 
 


 

 

e-Dnevnik

 

 

Korisni linkovi




Brojač posjeta
Ispis statistike od 17. 2. 2010.

Ukupno: 178980
Ovaj mjesec: 2359
Danas: 30
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
CMS za škole logo
Osnovna škola Tina Ujevića Šibenik / Trg A. Hebranga 11, HR-22000 Šibenik / os-tujevica-si.skole.hr / ured@os-tujevica-si.skole.hr
preskoči na navigaciju