preskoči na sadržaj

Osnovna škola Tina Ujevića Šibenik

PRIČA IZ KANADE

Drugaši su tijekom svoje nove priče The Fire Owl „posjetili“ daleku Kanadu. Priča je to o snježnoj sovi, a ne vatrenoj, kako bi po naslovu pomislili, ali ta igra riječi nam je poslužila da otkrijemo razliku između doslovnog i prenesenog značenja riječi.

Najomiljenije priče nekog naroda su one koje reflektiraju njihovo okruženje jer se s njim najlakše poistovjećuju. U ovoj priči smo upoznali autohtono stanovništvo Kanade – Inuite. Mi ne poznajemo priču o snježnoj sovi jer takve ptice ne žive u našim krajevima, ali Inuiti imaju mnoge priče i legende koje govore o povezanosti sa životinjama koje s njima dijele, često surove, vremenske (ne)prilike. To je ujedno i prilika da uočimo kako čitajući ne razmišljamo samo o radnji i poukama već i o kulturama zemalja iz kojih priča potječe. Tako smo i mi zajedno istraživali najsjevernije predjele Kanade i inuitski način života, prilagođen snijegu i nepreglednim snježnim prostranstvima. Govorili smo mnogo i o resursima koje imamo na raspolaganju uspoređujući naš kamen u Dalmaciji i snijeg u polarnim krajevima. Razmišljali smo o tome kako čovjek pokušava ukrotiti prirodu i je li to uvijek moguće. Inuiti su poznati po tome da od prirode uzimaju samo ono što im je nužno, nikada više nego što im treba, a mi smo raspravljali zašto je to važna poruka.

Učiteljica Gordana Mikulandra i 2.b razred su nas odlučili podsjetiti na inuitske vrijednosti ukrašavajući njihovu tradicionalnu odjeću. Siječanj je hladan i u Šibeniku pa smo i mi poželjeli svoj anorak.

Učiteljica Aneta Lovrić je sa svojim 2.A razredom otišla u drugom pravcu upoznavanja kanadske kulture. Oni su također istraživali kanadske starosjedilačke narode: kanadske Indijance. Kada pomislimo na Indijance obično ih povezujemo s SAD-om, ali Indijanci su naseljavali i naseljavaju cijeli kontinent.

           

Marijana Mikulandra

Priloženi dokumenti:
Prezentacija – kopija.pptx


PRIČA IZ DANSKE

U 4. razredu dočekala nas je bajka The Princess and the Pea Hansa Christiana Andersena. Priča je to koja nas uči o načinima prepoznavanja prave prirode ljudi umjesto oslanjanja na prvi dojam ili izgled osobe. Možda je pravi prijatelj cijelo vrijeme pored nas, a mi ga ne „vidimo“ jer ne gledamo na pravi način.

Ovom prilikom prisjetili smo se i drugih bajki ovog danskog majstora dječje književnosti: Ružno pače, Carevo novo ruho, Palčica, Snježno kraljevstvo i Mala sirena. Osim toga, Danci su i kreatori jedne od najkreativnijih dječjih igračaka – Lego kocki tako da s pravom možemo reći da su obogatili svačije djetinjstvo. U novije vrijeme se mnogo govori i o danskoj pozicioniranosti na ljestvici tzv. Indeksa sreće, gdje, u pravilu, već godinama zauzimaju visoko mjesto. Za to je zaslužan njihov koncept sreće pod nazivom Hygge – kako uživati u malim stvarima. O ovim, ali i mnogim drugim stvarima razgovarali smo tijekom ove danske epizode.

Učiteljica Andrea Gašperov odlučila je sa svojim 4.a razredom proširiti temu i na održivi razvoj jer su Danci odlučili da će do 2030. god. 100% njihove električne energije dolaziti iz obnovljivih izvora energije te su se dali u proširenje svojih kapaciteta vjetrenjača.

Marijana Mikulandra


PRIČA IZ AFRIKE

Prvaši su nestrpljivo dočekali novu priču, tradicionalnu liberijsku priču: Count to Ten.

Priča se nadovezuje na učenje brojeva do 10 u engleskom jeziku, a uvodi nas u svijet zbrajanja. Stari leopard koji je kralj svim životinjama sprema se na povlačenje i traži koja će ga životinja zamijeniti. Ta životinja mora biti najsnažnija, a koji je najbolji način za odmjeriti snagu nego natjecanje! Zadatak je snažno baciti koplje kako bi letjelo što duže, dok se ne izbroji do 10. Sve životinje su vrlo natjecateljski raspoložene i daju sve od sebe. One najsnažnije se nadaju da će lako pobijediti manje od sebe. Ali, je li snaga samo u mišićima? Odgovor na ovo pitanje nam daje krhka antilopa.

Priča nam je poslužila za upoznavanje prekrasnih afričkih krajolika, od pustinja do prašuma te njihovih stanovnika. Saznali smo da su omiljene životinje čije je stanište u Africi ujedno i jako ugrožene.

1.a razred je sa svojom učiteljicom Anelom Rodin odlučio dodatno istražiti narod Masai koji nastanjuje Tanzaniju i Keniju. Većinom su pastiri te, sukladno svom zanimanju, prakticiraju nomadski način života prateći kretanje svojih stada. Vizualno  su izrazito prepoznatljivi zbog bogatog kolorita svoje odjeće i nakita pa su se ovi prvaši odlučili okušati u „proizvodnji“ njihovih tradicionalnih ogrlica. Tople boje Afrike nastanile su njihove panoe ovog našeg hladnog siječnja.

Učiteljica Loredana Stamenković Šanić se u zadatku poigrala s bojama afričkog zalaska sunca, kakvog često imamo priliku vidjeti na posterima, te sa svojim 1.B razredom izradila živopisne slike zebri koje će nam tijekom zime svojim bojama grijati učionicu.

Marijana Mikulandra

 

Priloženi dokumenti:
Count to Ten – kopija.pptx


PRIČA IZ NJEMAČKE

Prvaši su prvi započeli ovaj novi ciklus s pričom braće Grimm: The Queen Bee.

Priča je to o tri brata od koja su dvojica loša, a jedan dobar. Dvojica loše braće stalno upadaju u nevolje i loše se odnose prema životinjama. Treći, dobar, brat pomaže životinjama i pokušava utjecati dobro na braću, ali uzalud. Nađu se oni tako na dvoru jednog umornog kralja koji ih moli za pomoć. Njegov dvorac je naime začaran i svi su ljudi pretvoreni u kipove. Da bi se prekinula čarolija braća moraju riješiti 3 problema. Dobrom bratu pomažu životinje koje je branio, a najteže pitanje mu pomaže riješiti pčela.

Priču smo iskoristili i za prisjetiti se drugih priča braće Grimm, dobro poznatih djeci, ali najveći naglasak smo stavili na razgovor o pčelama i njihovoj važnosti. Naučili smo da neke pčele rade med, a neke ne, ali su podjednako važne zbog svoje uloge u oprašivanju cvjetova.

Fun fact: Pčele koje ne proizvode med su odgovorne za 80% oprašivanja kultura u Njemačkoj te su tamo strogo zaštićene!

Učiteljica Loredana Stamenković Šanić je sa svojim 1.b razredom povezala motiv pčele i boja njemačke zastave te su njihovom učionicom zazujale ove važne i vrijedne životinje. I mi ćemo pokušati zaštiti pčele: obećali smo da nećemo vikati i mahati rukama kad nam neka zaluta u razred nego ćemo otvoriti sve prozore i pomoći joj da nađe svoj put nazad u prirodu.

 

U prilogu je ppt prezentacija.

Marijana Mikulandra

Priloženi dokumenti:
THE QUEEN BEE.pptx


NOVI/STARI PROJEKT

Projekt Priče iz svijeta započeli smo još prije dvije godine, za vrijeme našeg Erasmusa Gdje granice razdvajaju-kultura spaja.

Kako bi i naše najmlađe uključili u Erasmus ciljeve odlučili smo se okušati u jednoj jednostavnoj suradnji u učionicama RN. Naime, učiteljica engleskog jezika u RN, Marijana Mikulandra, jako voli storytelling kao metodu poučavanja i na kraju svake obrađene cjeline u svim nižim razredima, kao poslasticu, priča svojim učenicima priče iz različitih zemalja svijeta. Uz priču im pripremi i prezentaciju te zemlje: krajolike i pejzaže, životinje, ljude, tradicije, način života... ovisno o dobi, priči i sadržajima učenja iz engleskog jezika. Učiteljice RN također dobiju prezentaciju i priču te, ako žele i uklapa im se u program, pokušavaju povezati detalje iz kulture s nekim likovnim problemom kojim se bave u svom razredu. Tijekom zadnje dvije godine učenici su izradili jako mnogo predivnih likovnih radova kojima su pretvorili svoje učionice u pravi multikulturalni izložbeni prostor. 

Priča iz Afrike, učiteljica Loredana Stamenković Šanić

Priča iz Kanade, učiteljica Loredana Stamenković Šanić

Priča iz Indije, učiteljica Andrea Gašperov

Priča iz Japana, učiteljica Gorana Škugor

Priča iz Japana, učiteljica Anela Rodin

Priča iz Engleske, učiteljica Loredana Stamenković Šanić

Priča iz Šri Lanke, učiteljica Andrea Gašperov

Priča iz Amerike, učiteljica Loredana Stamenković Šanić

Bilo je tu još i vjetrenjača iz Danske, polarne svjetlosti iz Kanade, pop-arta iz Amerike i vrtnih životinja iz Engleske.

Ono što je važno naglasiti je da su u ovim aktivnostima sudjelovali svi učenici te gotovo sve učiteljice, a aktivnosti su bile u potpunosti integrirane u redovnu nastavu engleskog jezika i likovnog odgoja.

Obzirom na izrazitu inkluzivnost projekta, uspješnu međupredmetnu suradnju i poticanje kreativnog izražavanja učenika i učiteljica odlučili smo i dalje nastaviti s ovim projektom te nestrpljivo iščekujemo radove naših malih umjetnika.

Marijana Mikulandra

 

 

 


Školska godina 2o23./2o24.
 

 

 

 

SafetyNet - bitka za sigurnost

 

Poveznica na aplikaciju za siguran Internet u obliku kviza i ostalih brojnih edukativnih materijala za djecu i roditelje.

 
 
 


 

 

e-Dnevnik

 

 

Korisni linkovi




Brojač posjeta
Ispis statistike od 17. 2. 2010.

Ukupno: 180866
Ovaj mjesec: 1696
Danas: 5
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
CMS za škole logo
Osnovna škola Tina Ujevića Šibenik / Trg A. Hebranga 11, HR-22000 Šibenik / os-tujevica-si.skole.hr / ured@os-tujevica-si.skole.hr
preskoči na navigaciju